Agenda

ul. Kościuszki 55, Katowice

Tegoroczną edycję warsztatów dedykujemy refleksji nad metodami rozumienia rzeczywistości aktualnej i poznawania świata przy wykorzystaniu możliwości naszych własnych zasobów. Wykorzystując potencjał analizy rzeczywistej oraz mądrość płynącą z nauk humanistycznych, metod projektowych i edukacyjnych, sztuki oraz rzemiosła, wspólnie będziemy formować modele pracy projektowej skoncentrowanej na życiu takim jakie jest "tu i teraz".

15:00 - 16:00 Rejestracja
16:00-20:00 Warsztaty
Warsztat 1

Collective Creativity

Khanjan Mehta, Lehigh University
Khanjan Mehta
Khanjan Mehta
Warsztat:
Collective Creativity
Data:
22 listopada, 16:00 - 18:00

To address global grand challenges, we can all agree on two fundamental constructs:

1) we need diverse teams, and

2) we need to unleash the teams’ creativity.

But what is creativity and how does it happen? How do thoughts transcend the subconscious mind and mingle with the thoughts of others to become creative ideas, innovations, and impacts that change the world? We will challenge participants to revisit their beliefs on creativity and innovation and develop a common understanding and vocabulary of the creative process. We will demystify the forces and processes that drive innovation and develop the flexibility of thought necessary to make the most of this two-day conference.

 

Uwaga: Warsztat w języku angielskim.

Warsztat 2

Eksperymenty z wykorzystaniem Landing Page, GA + GTM oraz reklam internetowych – nowe spojrzenie na stary toolset

Tamara Bińczak, ING Bank Śląski
Tamara Bińczak
Tamara Bińczak
Warsztat:
Eksperymenty z wykorzystaniem Landing Page, GA + GTM oraz reklam internetowych – nowe spojrzenie na stary toolset
Data:
22 listopada, 16:00 - 20:00

Każdy, kto zajmuje się tworzeniem nowych rozwiązań zna przypadek Buffera i wiele innych przykładów wykorzystania landing page do testowania innowacyjnych pomysłów. Wystarczy ładna strona, atrakcyjna prezentacja value proposition, miejsce na zostawienie maila i reklamy, żeby sprowadzić ruch i gotowe. Świetny sposób dla każdego? Niestety, nie do końca. Dla start-upów, może, ale czy np. instytucja zaufania publicznego może zrobić taki test? Pokazać produkt, którego nie ma? Zebrać przy tym leady (czyt. dane osobowe) bez uzasadnionej potrzeby biznesowej? No właśnie… Na warsztacie uczestnicy poznają metodykę eksperymentowania z wykorzystaniem stron typu landing page, która pozwala uniknąć wspomnianych wyżej problemów i testować różnego rodzaju założenia w transparentny i bezpieczny sposób.

Uwaga: Na warsztacie będzie konieczny jest własny laptop.

Warsztat 3

Advanced UX Engineering: Exercises in Quantifying Usability and Usability Designs

Tom Gilb, gilb.com
Tom Gilb
Warsztat:
Advanced UX Engineering: Exercises in Quantifying Usability and Usability Designs
Data:
22 listopada 2019, 16:00 - 20:00

First we can analyze requirement inputs: what are usability qualities, what are not, but are really designs? Then how do we quantify the levels of different types of usability, so that our Usability designs based on clear agreed ideas. Third, How can we estimate and measure the degree to which any design options will meet our quantified requirements. If time, we will look at principles of decomposition of usability and possibly also usability design ideas, so we can test and deliver in small increments.

As a warmup for this workshop see:

10 Suggested Principles for Human Factors 
Systems Engineering

Keynote at WUD Silesia, 9 Dec. 2017 PDF slides, 10.6 MB, R57 slides

Tom Gilb: 10 Suggested Principles for Human Factors Systems Engineering – lecture from WUD Silesia conference

 

Uwaga: Warsztat w języku angielskim.

Warsztat 4

Wolny chleb w zajętym świecie

Łukasz Lenard, Wolny Chleb
Łukasz Lenard
Łukasz Lenard
Warsztat:
Wolny chleb w zajętym świecie
Data:
22 listopada, 16:00 - 20:00 (Lokalizacja: Batorego 3a/30, Katowice)

Na warsztacie, Łukasz odkryje przed wami tajniki dobrego chleba, opowie trochę o historii, technikach jego wytwarzania i wypiekania, o tym jak rozpoznać wysoką jakość pieczywa. Pokaże składniki, podzieli się swoim zakwasem, nauczy was piec pyszny chleb w domowych warunkach.

Każdy uczestnik warsztatu upiecze swój zdrowy i smaczny chlebek, który po warsztacie zabierze do domu. Jeśli nie pieczesz chleba, nauczysz się robić to dobrze, jeśli pieczesz – w przyszłości unikniesz błędów i będziesz robić to lepiej.

Warsztat odbędzie się w Studio Pole do Popisu (studiopoledopopisu.pl) przy ulicy Batorego 3A/30 w Katowicach.

Warsztat 5

Robótki na paluszkach – I grupa – 16:00 – 18:00

Barbara Palewicz-Ryży, Sztrykowanie na Ekranie
Barbara Palewicz
Barbara Palewicz-Ryży
Warsztat:
Robótki na paluszkach – I grupa – 16:00 – 18:00
Data:
22 listopada, 16:00 - 18:00

Wbrew temu, co może się wydawać robótki na paluszkach nie są skierowane jedynie do dzieci. Na paluszkach można wykonywać też większe projekty z zastosowaniem różnych ściegów. W warsztatach może wziąć udział każdy, nawet jeśli wcześniej nie miał do czynienia z dzianiną. Przede wszystkim gorąco zapraszam osoby, które pierwsze niepowodzenia z rękodziełem mają już za sobą i takie, którym wmawiano, że nie potrafią, że mają dwie lewe i inne „miłe” rzeczy. Postaram się pokazać uczestnikom, że nasze dłonie są najwspanialszym narzędziem, z pomocą którego możemy dowolnie kształtować włóczkę. Technika daje błyskawiczne efekty, dzięki czemu z naszych dzieł możemy się cieszyć „Tu i teraz”.

Warsztat 6

Robótki na paluszkach – II grupa – 18:00 – 20:00

Barbara Palewicz-Ryży, Sztrykowanie na Ekranie
Barbara Palewicz
Barbara Palewicz-Ryży
Warsztat:
Robótki na paluszkach – II grupa – 18:00 – 20:00
Data:
22 listopada, 18:00 - 20:00

Wbrew temu, co może się wydawać robótki na paluszkach nie są skierowane jedynie do dzieci. Na paluszkach można wykonywać też większe projekty z zastosowaniem różnych ściegów. W warsztatach może wziąć udział każdy, nawet jeśli wcześniej nie miał do czynienia z dzianiną. Przede wszystkim gorąco zapraszam osoby, które pierwsze niepowodzenia z rękodziełem mają już za sobą i takie, którym wmawiano, że nie potrafią, że mają dwie lewe i inne „miłe” rzeczy. Postaram się pokazać uczestnikom, że nasze dłonie są najwspanialszym narzędziem, z pomocą którego możemy dowolnie kształtować włóczkę. Technika daje błyskawiczne efekty, dzięki czemu z naszych dzieł możemy się cieszyć „Tu i teraz”.

MCK w Katowicach, plac Sławika i Antalla 1

Dzień wykładowy poświęcimy refleksyjnemu spojrzeniu na konsekwencje pracy w paradygmacie retrospektywnym oraz prospektywnym. Zadamy ważne pytania dotyczące realnych, dynamicznych wydarzeń w kontekście zdefiniowanych założeń projektowych. Co dzieje się gdy wybiegamy w przyszłość z nadmierną pewnością wykorzystując naszą wiedzę o zdarzeniach przeszłych? Jak we współczesnych realiach pracy projektowej, możemy zwrócić się ku chwili bieżącej, zatrzymać, zastanowić? Wraz z prelegentami zgłębimy aspekty pracy projektantów i badaczy, której fundamentem staje się uważność, ciekawość oraz wrażliwość na otaczający świat.

8:30 - 9:30 Rejestracja
09:30-10:00 Rozpoczęcie konferencji
Mini wykład wprowadzający / 9:45 - 10:00

TBA

Wykład:
TBA
Data:
23 listopada

Informacje o wystąpieniu wkrótce.

10:00 - 10:40
Keynote

DOOMSDAY: Is the world doomed because we cannot express our Sustainability Goals clearly?

Tom Gilb, gilb.com
Tom Gilb
Keynote:
DOOMSDAY: Is the world doomed because we cannot express our Sustainability Goals clearly?

I have analyzed the United Nations Sustainability Development Goals. they sound great (Goal 1, No Poverty, Goal 2 Zero Hunger, …). In all 17 ´SDG´ all by 2030! There is just one problem. Just like the goals of most all of your projects for Usability, and User Experience: the goals are extremely unclear. Well, unclear is a good tactic for getting everybody in the world to agree to their own personal misinterpretation of the requirements. But it is not a smart way to accomplish the most good in the least time and effort. So, at the request of a mutual Polish friend of ours (Paweł „Nowy” Nowak) I wrote a whole book on what we can do about this, if we really care about a better world. I will give a free digital copy of the book to anyone who either wants to save the world, or at least learn how to clarify fuzzy User Experiences in their more-local world. If we don’t get better at this Gretha Thunberg will be most upset with us. I am at least as angry as she is. Not because we are not doing many good things: but we are not focussed on doing them efficiently, so we might all be dead by the time Elon offers us a ride to Mars. Do your bit for the climate.

10:40 - 11:00 Przerwa
11:00-12:20 Odkrywanie
Wykład 1 / 11:00-11:40

Prawa fizyki kwantowej w designie – jak badać rzeczywistość i nie osiwieć?

Paweł Haltof, Efigence
Anna Kędzierska – Jastrzębska, Efigence
Paweł Haltof
Paweł Haltof
Anna Kędzierska
Anna Kędzierska – Jastrzębska
Wykład:
Prawa fizyki kwantowej w designie – jak badać rzeczywistość i nie osiwieć?

Paradoks Schrödingera opisuje znany problem, jak zbadać rzeczywistość nie zmieniając jej. Czy da się obejrzeć serwis internetowy taki jaki faktycznie jest? To, co obserwujemy w erze post digital jest dalece spersonalizowane i stale poddawane dopasowaniu pod nas, nie jesteśmy w stanie skorzystać z produktu czy serwisu i go nie zmienić. Prawa fizyki mogą dać wiele cennych wskazówek dla projektantów i badaczy – jak uniknąć błędów i porażek w cyfrowym świecie. Nie możemy dalej posługiwać się statycznymi metodami analiz do pomiaru internetu, który jest nieustannie w ruchu, ściśle dopasowany pod odbiorcę, ciągle zmieniany i poprawiamy przez deweloperów. W prezentacji chcemy podzielić się naszymi osobistymi doświadczeniami i naukami dotyczącymi odkrywania i badania świata użytkownika oraz jego doświadczeń, pokazać realne wnioski i sposoby, jak sobie radzić ze złożonością, w paradoksalnie prosty sposób.

Fizyka na prawdę jest wartościowym źródłem wiedzy, z którego powinien skorzystać każdy projektant user experience.

+ Jak zbadać i ocenić rzeczywistość, żeby nie zbankrutować i nie osiwieć?

+ Dlaczego każdy projektant powinien studiować prawa fizyki?

+ Jak dosięgnąć prawdy? Czyli jak badać i pozywać rzeczywistość w projektach, w stale i dynamicznie zmieniającym się świecie serwisów i portali?

Wykład 2 / 11:40-12:20

Co czyni nas nami, czyli krótka opowieść o schodzeniu z drzewa. 7 dowodów na to, że małpie do UX całkiem blisko.

Jakub Budzyński, Qualaroo
Jakub Budzyński
Jakub Budzyński
Wykład:
Co czyni nas nami, czyli krótka opowieść o schodzeniu z drzewa. 7 dowodów na to, że małpie do UX całkiem blisko.

Jak kształtowało się ludzkie zrozumienie “innych”, niezbędne dla stworzenia dobrych produktów, ale i do prowadzenia dobrego życia. Czym i czy w ogóle różnimy się na tym polu od naszych zwierzęcych kuzynów? Jak rozwijały się mózgi, prowadząc ostatecznie do wykształcenia “teorii (innego) umysłu”? Jakimi metodami badano człekokształtne i dlaczego niektóre z nich były bardzo złe. A ostatecznie, czy psychologia ewolucyjna pozwala nam zrozumieć trochę lepiej, jak to się dzieje, że wiemy, że “Pani Helenka tego przycisku nie kliknie”.

12:20-12:40 Przerwa
12:40-14:00 Zrozumieć na nowo
Wykład 3 / 12:40 - 13:20

Odpowiedzialność i przebaczenie. Afektywność w grach wideo.

Grzegorz Zyzik, Uniwersytet Opolski
Grzegorz Zyzik
Grzegorz Zyzik
Wykład:
Odpowiedzialność i przebaczenie. Afektywność w grach wideo.

Wystąpienie ma na celu wskazanie gier wideo jako medium mogącego tworzyć archiwa afektywne. Twórcy gier wideo mierzą się czasem z trudnymi i niewygodnymi tematami, ponieważ impuls do opowiadania historii to jedna z podstawowych ludzkich potrzeb. Gry wideo muszą podejmować trudne tematy. Tylko dzięki temu możemy sobie uświadomić, że problemy mieszkańców innych krajów są naszymi problemami. Temat traumy w grach wideo jest zasadny, tylko gdy uwrażliwia nas na krzywdę, której doświadczają inni, pozwala nam tę krzywdę dostrzec, zrozumieć i uznać za niesprawiedliwą. Poruszana tematyka ma charakter międzydyscyplinarny, może okazać się przydatna dla projektantów gier, krytyków i badaczy podejmujących problematykę tworzenia narracji interaktywnych.

Wykład 4 / 13:20-14:00

It Matters What Designs Design Designs: Speculations on Multispecies Worlds

Michelle Westerlaken, Malmö University
Michelle Westerlaken
Michelle Westerlaken
Wykład:
It Matters What Designs Design Designs: Speculations on Multispecies Worlds

Traditionally, the field of design is established by humans, with the goal to develop artefacts and interactions for humans. Nowadays, however, most designers also learned that their practice has a large impact on the environment and that it is always politically charged. This means that design processes and outcomes are never innocent, and do not only affect humans, but all kinds of entities and living beings.

In this talk, Michelle Westerlaken will elaborate on the implications of this statement with a focus on designing – not only for humans – but for other animals as well. She will argue that, to be able to break with our outdated anthropocentric assumptions, we need to find the kinds of stories (or designs) that can inspire us to think differently about our current world and our relationships with other animals. This is a crucial first step in coming up with ideas for alternative futures.

The second part of the talk will feature a range of examples from the field of design in which humans and other animals are already negotiating a move from speciesist (oppressive and exploitative) relations, towards more respectful – multispecies – encounters. Here she will also include some of the ways in which cats, dogs, ants, and penguins have been involved in her own design projects.

The field of design is – in one way or another – always connected to the ‘possible’. The aim of this talk is therefore to encourage designers to move from a focus on only critiquing the status quo towards finding ways to inspire other, more desirable, possibilities for the future.

Lunch 14:00-15:30
15:00-17:00 Działanie
Wykład 5 / 15:30 - 16:10

Looking for a Warm Fuzzy Feeling: Challenges of Designing an AI Platform for Drug Discovery

Marek Kultys, BenevolentAI
Marek Kultys
Marek Kultys
Wykład:
Looking for a Warm Fuzzy Feeling: Challenges of Designing an AI Platform for Drug Discovery

We’re living through a digital revolution, where new technologies such as Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) are transforming entire sectors, products, and services. Things are changing. The pharmaceutical industry is changing as well, trying to make the most of the new technologies to improve efficiencies and open new avenues for research and development. Examples include using AI to harness the explosion of biomedical data in target discovery, and applying ML to more precisely target patient subtypes that are most likely to respond to a given treatment.

At BenevolentAI, we create and apply AI technologies to transform the way medicines are discovered, developed, tested and brought to the market. In my talk, I will discuss some of the design challenges we try to solve as we continue to scale and develop our Benevolent Platform® – our computational and experimental drug discovery platform that enables scientists to uncover new ways to treat disease and personalise drugs for patients. I will explore challenges related to the complex and ambiguous nature of biomedical knowledge, uncertainty behind using evidence to make useful inferences, and designing for drug discoverers.

Keynote / 16:10 - 17:00

From Creative Inquiry to Sustainable Impact: Reflections from the Mountaintop Initiative

Khanjan Mehta, Lehigh University
Khanjan Mehta
Khanjan Mehta
Keynote:
From Creative Inquiry to Sustainable Impact: Reflections from the Mountaintop Initiative

Millions of scintillating ideas emerge every year. Ideas for new products and new policies, new plays and new pedagogies, new questions and new answers. Ideas that can make our lives better, more fulfilling, more fun. Ideas that can solve compelling global problems. It all starts with an idea…but ideas by themselves are worthless. The challenge is in the execution – in taking the lead, playing by strengths, and getting things done in an effective, harmonious, and ethical manner. This fast-paced talk will employ a series of case-studies from the Mountaintop Initiative at Lehigh University to provide practical and actionable insights on how to build impact-focused spaces and ecosystems.

Przerwa 17:00-17:10
17:10 - 18:00
Finał dziesięciu edycji WUD Silesia - interaktywne spotkanie z publicznością

TBA

Wykład:
TBA
Data:
23 listopada

Informacje o wystąpieniu wkrótce.

18:00 - 18:30 Zakończenie konferencji
20:00 After Party

After Party

After Party
Data:
23 listopada, 20:00

Jak co roku, WUD Silesia zakończy się całonocnym After Party! Informacje na temat miejsca imprezy już wkrótce!

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia wygody przy korzystaniu z pełnej funkcjonalności. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach swojej przeglądarki.